دكتر جواد هیئت در باكو به خاك سپرده شد

یکشنبه 26 مرداد 1393

دكتر جواد هیات  جراح معروف ایرانی امروزعصر در قبرستان شماره دو مفاخر در باكو به خاك سپرده شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مراسم كه با حضور داود چرمی كاردار موقت كشورمان و تنی چند از مقامات و اعضای جامعه پزشكی جمهوری آذربایجان و خانواده دكتر هیئت برگزار شد،حجت الاسلام اردبیلی نماز میت را اقامه كرد.

الهام علیف رئیس جمهور و چند تن از مقامات ارشد جمهوری آذربایجان با صدور پیام،درگذشت دكتر هیئت را به خانواده وی تسلیت گفتند.

سفیر كشورمان كه برای حضور در همایش روسای نمایندگی های ایران در خارج از كشور به تهران آمده نیز، با ارسال پیام تسلیت با خانواده هیئت ابراز همدردی كرد.

دكتر هیات از جراحان مجرب قلب ایران بود كه در سال 1341 برای اولین بار توانست در ایران عمل جراحی قلب باز را انجام دهد و سپس در سال 1347 نخستن عمل پیوند قلب را در تهران را با موفقیت انجام داد.

هیات، سالها نماینده ایران در ˈانجمن بین المللی جراحیˈ و عضو ˈآكادمی جراحی پاریسˈ بود و در دوران حیات خود بیش از 25 مقاله و سخنرانی در كنگره های بین المللی جراحی به زبان های فرانسه و انگلیسی داشته و از مفاخر پزشكی جهان به شمار می رود.

 

چرا دكتر هیات در باكو دفن شد؟

سیدمحمد آیت اللهی مسئول رسانه ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان با ابراز تأسف از درگذشت دكتر جواد هیأت گفت وی از پزشكان و جراحان مجرب قلب ایران بود كه در سال 1341 برای اولین بار توانست در ایران عمل جراحی قلب باز را انجام دهد و سپس در سال 1347 اولین عمل پیوند قلب را در تهران با موفقیت به انجام رساند. وی با اشاره به این كه دكتر هیأت، سال ها نماینده ایران در "انجمن بین المللی جراحی" و عضو "آكادمی جراحی پاریس" بود، افزود: مرحوم دكتر در دوران حیات خود بیش از 25 مقاله و سخنرانی در كنگره های بین المللی جراحی به زبان های فرانسه و انگلیسی داشته و از مفاخر پزشكی جهان است.

آیت اللهی در مورد محل دفن دكتر هیأت نیز گفت: بسیار علاقمند بودیم در اجرای وصیت نامه ای كه دكتر هیأت در اختیار سفارت قرار داده بودند، ایشان با تجلیل و در پی یك تشییع باشكوه در محل ابن بابویه در تهران دفن شوند، اما اینك كه خانواده محترم دكتر هیأت، تصمیم به دفن ایشان در باكو گرفته اند، به این تصمیم احترام می گذاریم.


منبع: ایرنا


بؤلوم : زندگی نامه دكتر "جواد هیات" یازار : VARLIQ 3 باخیش


 

بلاگا گؤره

    بؤیوك اینسانلاردان دانیشماق چتیندیر . اونلارین حیاتلاری، چالیشمالاری و اؤزللیكله ده اوركلری او قدر بؤیوكدور كی، بیر یازییا سیغیشماز.
    دوكتور جواد هیئت بو اینسانلاردان بیری‌دیر!


سایغاج