میللی قهرمان: علی كمالی/ دوكتور جواد هیئت

یکشنبه 18 دی 1390

دوكتور جواد هیئت و رحمتلیك دوكتور علی كمالی 

 

 

 



بؤلوم : مقالات دكتر جواد هیئت (دوكتور هیئتین مقاله لری) یازار : VARLIQ 0 باخیش

دكتر جواد هیئت؛ پدر جراحی قلب ایران

دوشنبه 5 دی 1390

دیدار با پروفسور جواد هیأت درآستانه سالروز تولدش


ناگفته‌های پدر جراحی قلب ایران

 

 


این روزها ما در روزگاری زندگی می‌كنیم كه صحبت از جراحی قلب و پیوند قلب كاملا عادی است و هر روز صدها جراحی مختلف اینچنینی انجام می‌شود؛ بدون اینكه كسی از این اعمال جراحی واهمه داشته باشد یا انجام آن‌ها را محال بداند....




بؤلوم : مصاحبه با دكتر جواد هیئت (دوكتور جواد هیئت ایله دانیشیق) یازار : VARLIQ 1 باخیش

نقدی بر كتاب‌ آذری یا زبان‌ باستان‌ آذربایجان‌- دكتر جواد هیئت‌‌

شنبه 3 دی 1390

نقدی بر كتاب‌ آذری یا زبان‌ باستان‌ آذربایجان‌- دكتر جواد هیئت‌‌ 

 

 

حدود هفتاد و پنج‌ سال‌ پیش‌ كتابی بنام‌ «آذری یا زبان‌ باستان‌ آذربایجان‌» از طرف‌ سید احمد كسروی در تهران‌ انتشار یافت‌. این‌ كتاب‌ درآن‌ موقع‌ به‌ عنوان‌ حرف‌ تازه‌ سر و صدائی كرد و چون‌ موافق‌ جریان‌ و جو حاكم‌ سیاسی و فرهنگی و خواسته‌های رژیم‌ وقت‌ بود در بسیاری ازخوانندگان‌ كه‌ با اصول‌ زبانشناسی و تاریخ‌ زبانهای كشورمان‌ آشنائی كافی نداشتند، تأثیر قابل‌ توجهی داشت‌ كه‌ هنوز هم‌ آثار آن‌ كم‌ و بیش‌ادامه‌ دارد و چون‌ در این‌ مورد جز تأیید و یا سكوت‌ تاكنون‌ جوابی نوشته‌ نشده‌ هنوز هم‌ عده‌ای از هم‌ میهنان‌ ما نوشته‌های او را لااقل‌ در این‌مورد از كشفیات‌ حقایق‌ تاریخی می‌پندارند! در این‌ اواخر عده‌ای از همشهریان‌ عزیز با نامه‌ و یا شفاهاً دربارة‌ نوشته‌های كتاب‌ فوق‌الذكر سئوال‌ می‌كنند و نظر ما را جویا می‌شوند. با در نظر گرفتن‌ مراتب‌ فوق‌ اینجانب‌ بعد از خواندن‌ كتاب‌ زبان‌ آذری كسروی لازم‌ دیدم‌ برای روشن‌ شدن‌ ذهن‌ خوانندگان‌ مقاله‌ زیر رابرای چاپ‌ در هفته‌نامه‌ شمس‌ تبریز ارسال‌ نمایم‌.



بؤلوم : مقالات دكتر جواد هیئت (دوكتور هیئتین مقاله لری) یازار : VARLIQ 1 باخیش

1 |

 

بلاگا گؤره

    بؤیوك اینسانلاردان دانیشماق چتیندیر . اونلارین حیاتلاری، چالیشمالاری و اؤزللیكله ده اوركلری او قدر بؤیوكدور كی، بیر یازییا سیغیشماز.
    دوكتور جواد هیئت بو اینسانلاردان بیری‌دیر!


سایغاج